O nouă șansă

Unul din trei rromi din românia are doar patru clase. Cel mult jumătate au făcut şi gimnaziul. În schimb, un sfert din populaţia rromă declară că nu ştie să scrie şi să citească. În ciuda acestei situaţii, un fapt de necontestat, concluzia a numeroase studii sociologice făcute în ultimii ani e că rromii îşi vor copiii la şcoală. Ca şi în cazul populaţiei majoritare, sărăcia este cea care-i împiedică pe rromi să-şi împlinească aspiraţia de a-şi vedea copiii şcoliţi, fără a exista vreo legătură cu etnia, se arată într-o cercetare recentă a Fundaţiei Soros. A doua șansă acordată de Fundația Umanitară ”Pacea” a peste 50 de copii și tineri de etnie rromă s-a dovedit a fi un succes, efortul și munca intregului colectiv al Fundatiei a fost răsplătite de acesti minunați elevi cu frumoase cuvinte de mulțumire. Impresionant este faptul ca și părinții copiilor au ințeles cât de important este să știi să scrii și să citești, mulți dintre ei venind la sediul Fundației spunând: ”orașai, băiatul meu mi-a citit pe televizor” sau ”fata mea mi-a citit din carte”. Aceasta este intr-adevăr o realizare, eforturile și munca de ai face să înțeleagă că școala este importantă și-a atins scopul. ”Acum pot merge orunde și nu trebuie să mai întreb pe nimeni în ce gară sau oraș am ajuns, sau ce scrie pe afiș”, spune unul dintre tinerii care a beneficiat de această a doua șansă. Într-adevăr, Omul este o făptură minunată! Fr. Emilian Dumea

Articole publicate pe blog